Raad van Kerken Oosterbeek

Over de Raad van Kerken

De Raad van Kerken Oosterbeek-Wolfheze-Doorwerth-Heveadorp is geïnstalleerd op 23 februari  1972 en heeft als kerntaak de oecumenische dialoog tussen de kerkgenootschappen te bevorderen. De Raad van Kerken zet zich tevens  in voor de dienst van de kerken aan de Renkumse samenleving.

Bestuur

Het bestuur wordt gevormd door leden uit de verschillende kerken. De vergaderingen van de Raad worden bijgewoond door een voorganger die wordt afgevaardigd door het convent van pastores. In dit convent zijn alle deelnemende kerkgenootschappen vertegenwoordigd.

Het dagelijks bestuur bestaat uit:

• Jan Willem Heinen
  • Pauline van Woudenberg
    Secretaresse
  • Arnold Geutjes
    Penningmeester

Het rekeningnummer van de Raad van Kerken Oosterbeek-Wolfheze NL34INGB0005270000.

Bekijk ook:

• De statuten van de Raad van Kerken: klik hier
  • Het reglement van de Raad van Kerken: klik hier

De aangesloten kerken zijn:

De Oude Kerk
Benedendorpsweg 134
6862WP Oosterbeek

De Remonstrantse kerk
Wilhelminastraat 10
6862HC Oosterbeek

De Bernulphuskerk
Utrechtseweg 129
6862AG Oosterbeek

De Ontmoetingskerk
Bentincklaan 7
6865WC Doorwerth

De Vredebergkerk
Toulon van der Koogweg 3
6862EB Oosterbeek

Contact leggen met de Raad van Kerken kan via het secretariaat: secretariaatRvK@kpnmail.nl.